A 3 leggyakoribb kérdés az automatizált visszáru-kezelési folyamatainkkal kapcsolatban

A visszáru-kezelés az e-kereskedelem egyik kritikus, de gyakran alábecsült eleme, amely jelentősen befolyásolja a vásárlói élményt és a vállalat hatékonyságát.

Az ügyfelek számára fontos a gördülékeny, gyors és egyszerű visszáru folyamat, amely nem csak a hűséget erősíti, de hozzájárul a pozitív márkaélményhez is. Az optimalizált visszáru-kezelés a webshopok számára nemcsak a költségek csökkentését, de a vásárlói élmény növekedését is támogathatja.

Összeszedtük a leggyakoribb kérdéseket, amik fel szoktak merülni a Whitefish Logisztika fulfillment szolgáltatása iránt érdeklődő webáruház-tulajdonosoknál.

1. Mi történik, ha a címzett nem veszi át a rendelést?

Ez esetben a csomag visszaérkezik a Whitefish raktárába és visszavételezzük a csomag tartalmát, így visszakerülnek a termékek készletre. Az ügyfélportálunkon külön menüpontban követhetők nyomon ezek a visszaérkezett rendelések.

2. Megtagadott rendeléseknél automatizálható-e a már kiállított számla?

Több megoldásunk is van erre az esetre. Mivel fulfillment szoftverünk folyamatosan nyomon követi a csomag útját, így naplózza azt is, amikor a címzett átvette a csomagot. Ezt a státuszt automatikusan vissza tudjuk frissíteni a webshopba, hol az automatikus számlázást lehet ehhez a státuszhoz kapcsolni, így eleve nem is lesznek kiszámlázva azok a csomagok, amiket nem vesz át a címzett.

Ha pedig a webshop előre számláz, akkor az "átvétel megtagadva" státuszt is vissza tudjuk frissíteni automatikusan a webshopmotornak, ahol ehhez a sztornózást lehet hozzákapcsolni.

3. Vásárló által visszaküldött termékeket is tudunk fogadni, pl. elállás vagy hibás termék esetén?

Természetesen, semmi akadálya. Van olyan webshoptulajdonos ügyfelünk, aki külföldön él, így nem is lenne máshogy megoldható ez a folyamat. Az így visszaérkezett termékeket többféleképpen is tudjuk kezelni, ez megállapodás kérdése. Lehetőség van:

  • a termékek visszavételezésére, vagy
  • lefotózására, hogy a webshoptulajdonos rendelkezhessen róla, vagy
  • összegyűjtésére és személyes átadására a webshoptulajdonos részére, vagy
  • összegyűjtésére és elküldésére a webshoptulajdonosnak.

Bár a hagyományos visszáru-kezelés több odafigyelést, adminisztrációt és így több költséget is jelenthet egy-egy rendelésre vetítve a webáruháznak, automatizált visszáru-folyamatainkkal segítünk, hogy ez is gördülékenyen menjen!

#fulfillment #transzparencia #visszáru

Ezeket is érdemes elolvasnod:

Webáruházad van? Spórolj a logisztikán!

Ha webshopod logisztikai hátterét egy profi webshoplogisztikai cég végzi, nem kell a csomagokkal bajlódnod és akár komoly összeget spórolhatsz raktározáson, csomagolóanyagon és szállítási díjakon!

Kérj ajánlatot!