Ezeket a költségeket csökkentheted fulfillment szolgáltatással
Miért éri meg a kisebb webshopokat ugyanúgy, mint a nagyobb webáruházakat kiszervezni egy fulfillment szolgáltatóhoz? Összeszedtünk egy listát, amikkel nem kell foglalkoznod azután, hogy elvitted webshopod logisztikáját egy fulfillment céghez.
Bevételezés, komissiózás, csomagösszekészítés, csomagolás
Ha kiszervezed a webáruház logisztikáját, a termékek hibamentes útját a beérkeztetéstől a kiküldésig a fulfillment szolgáltató végzi. Ez a folyat sok-sok apró részfolyamatból és ellenőrzésből áll, amikkel többet nem kell foglalkoznod.
Raktárbérleti díj
Öngamában sem könnyő egy jó raktárat találni, ami ráadásul közel is van és az ára is rendben van. Ha növekedést tervezünk, akkor egy darabig a félig üres, azaz kihasználatlan raktár után fizetünk. Ha túl nagy árumennyiség érkezik hirtelen, akkor épp az ellenkezője történik: túlzsúfolt lesz a raktár és emiatt káosz lesz, csökken a hatékonyság, vagy kiegészítő raktárat kell keresni, amit rövid bérleti időre nem is könnyű.
Raktár költöztetés
Kinőttük a régi raktárat vagy épp fordítva, visszaesett a forgalom és nincs már szükség ekkorára? Ha költöztetni kell egy egész raktárat, az több hetes leállással és fejfájással is járhat. Ráadásul ha messzebbre költöztetjük, akkor a csapat is le fog morzsolódni, ha nem akarnak majd sokkal több időt munkába járással tölteni.
Kaució
Ha béreljük a webáruház raktárát, akkor a kaucióban is milliók állhatnak. Ez az összeg is felszabadul, ha fulfillment szolgáltatóhoz viszed a webáruházad.
Rezsiköltségek
Nem kell részletezni, ezek is évről-évre magasabbak, és néha nehezen kiszámíthatók.
Raktárberendezés
Salgópolcok és raklapállványok, amik milliókat visznek el? Kiszervezett webshoplogisztika esetén ezeket akár el is adhatod, de az biztos, hogy nem kell többet ebbe pénzt ölnöd.
Alkalmazottak bérköltségei
A bérköltségek évről-évre egyre nagyobb terheket rónak a vállalkozásokra.
Bérek bérszámfejtési költségei
Ahol alkalmazotti bérek vannak, ott bérszámfejtési költségek is. Kiszervezett webshop logisztikával ezt is megspórolhatod.
Szabadnapok, betegség
A nyári szabadságolások miatt úszik a raktár? Black Friday utáni héten ketten is lebetegedtek? Ez mind-mind problémát okozhat, ha saját raktárat üzemeltetsz.
Felvételiztetés, betanítás
Újabb probléma, amitől megszabadulsz, ha nem saját raktárból szolgálod ki a rendeléseket. Állandó felvételiztetés, a megfelelő emberek megtalálása, akiket nagy nehezen betanít valaki, majd felmond, mert párszáz méterrel arrébb párezer forinttal magasabb a fizetés...
Munkahelyi balesetek
Többé nem kell amiatt izgulnod, hogy mikor esik rá egy doboz valamelyik raktáros munkatársad fejére...
Álláshirdétesek költsége
Az előbbi pontból következik, hogy valószínűleg álláshirdetést is kell feladnod, hogy megtaláld a megfelelő munkatársakat. Egy hatékony álláshirdetés sokba kerülhet, és egyáltalán nem garancia arra, hogy meghozza a megfelelő jelentkezőket.
Szezonban több alkalmazott kell, szezonon kívül kevesebb
Újabb pénzveszteség. Szezonban, amikor sok a rendelés, túlórapénzt vagy beugrós munkaerőt kell fizetni. Uborkaszezonban pedig épp ellenkezőleg, túl sok az ember a cégnél, amit nem tudtok kihasználni, feleannyi ember is elvinné a folyamatokat.
Informatikai eszközök
Számítógépek, nyomtatók, vonalkódolvasók vásárlása vagy szervizelése, hiszen mindig akkor romlanak el, amikor a legnagyobb szükség lenne rájuk. A nyomtatóban a papír mindig a legrosszabbkor fogy el, a tinta / toner pedig havi tízezreket vehet ki a zsebedből. A hozzájuk való szoftverek bérléséről vagy megvásárlásáról már nem is beszélve.
Riasztó, kamerarendszer
Ha nem szeretnéd a több milliós vagy akár több százmilliós árukészletedet felügyelet nélkül hagyni, komoly felügyeleti parkba kell fektetned - riasztókba, kamerarendszerbe, aminek a költsége szintén milliós lehet. És minden raktárköltöztetéskor - ha a csökkenő vagy megnövekvő forgalom miatt menni kell - ennek a költöztetése is jókora költséget el fog vinni.
Tűzvédelmi és munkavédelmi szabályzat
Ha kiszervezed a logisztikád egy fulfillment raktárba, a tűzvédelmi és munkavédelmi szabályzat, illetve képzés sem lesz többé a te felelősséged és a költség sem a tiéd lesz.
Csomagolóanyag beszerzése
Bár a csomagolóanyagot akkor is ki kell fizetned, ha kiszervezed a webshop logisztikáját, mégsem mindegy, hogy kell-e a beszerzésre időt és energiát áldoznod. Ráadásul így valószínűleg olcsóbban is jutsz a csomagolóanyaghoz, hiszen mennyiségi kedvezményükkel a fulfillment szolgáltatók olcsóbban tudják adni.
Csomagolóanyag tárolása
Igen, ez is egy külön feladat. A csomagolóanyagok tárolása helyet foglal a raktárban, ami forintosítható költség. Az pedig, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon, külön tervezést és szervezést igényel.
Raklapok adása, vétele
Ha nagyobb mennyiségű áru jön-megy a raktáradban, akkor előbb vagy utóbb szükséged lesz (csere)raklapokra, vagy éppen csak gyűlnek és foglalják a drága helyet, el kell őket szállíttatni és eladni, ez is állandó nyűg lehet.
Szerződés és egyeztetés a futárszolgálattal, futárokkal
Ha saját raktárból végzed a webáruházad logisztikáját, ahány futárszolgálattal szállíttatsz, annyi szerződést kell kötnöd, annyi cég kapcsolattartójával kell külön-külön kommunikálnod, ráadásul annyi futár érkezik napi szinten a raktárodhoz, különböző időkben, akiknek csomagokat kell átadnod, így folyamatosan, minden nap ott kell legyen valaki a raktáradban, aki ezt koordinálja.
Káresetek ügyintézése a futárszolgálattal
Összetört a futárszolgálat egy csomagot? Sokszor nem kevés adminisztrációval, levél- és telefonváltás után lehet csak behajtani rajtuk az összeget, ha jogos a kártérítési igény. Ha pedig nem, akkor a termék(ek) ára is elveszett. Most őszintén, akarod ilyen dolgokra az idődet fecsérelni?
HACCP
Abban az esetben, ha élelmiszerekkel is kereskedsz webáruházadban, köteles vagy az élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelő HACCP dokumentációt készíttetni, HACCP certifikációval kell rendelkezned és az ezzel járó folyamatos adminisztráció is kötelező. Persze ha kiszervezed a logisztikád a Whitefish Fulfillmentnek, ezzel sem lesz feladatod és költséged, mindent mi intézünk.
Lopáskárok
Ez pedig főleg nagyobb webáruházak raktárában lehet probléma. Minél több alkalmazott dolgozik a raktárban, annál nagyobb lesz a valószínűsége, hogy egy-egy terméknek lába kél - és mire kiderül, sokmilliós kár jöhet össze, amit aztán, ha meg is van a tettes, szinte lehetetlen behajtani. Kiszervezett logisztika esetén viszont a fulfillment szolgáltató a felelős a raktárkészletért.
Biztosítás
Az előző ponthoz is kapcsolódhat: egy több tíz- vagy százmilliós áruhészletnek otthont adó raktár biztosítása sem olcsó.
Leltározás, minőségi ellenőrzés
Minden évben fejfájást okozott eddig az éves nagyleltár, ami miatt napokra vagy akár hetekre leállt a csomagküldés, az elégedetlen levelek meg csak gyűltek, a forgalom meg a földbe állt? Az évközi leltárt pedig erőn felüli feladat volt megszervezni úgy, hogy ne álljon le a csomagküldés? Szervezd ki a logisztikát és ezzel sem lesz többé problémád!
Vonalkódos ellenörző rendszer vagy annak a hiánya
Ha nem szeretnél hibákat a raktárad logisztikájába, akkor bizony szükséged van egy vonalküdos ellenőrző rendszerre: nem csak vonalkódolvasókra, hanem szoftverre, ami bevételezéskor is és csomagösszekészítéskor is ellenőrizni tudja a termékek vonalkódját. Ha pedig nincs ilyen rendszered, akkor a hiányából fakadó hibák kezelése visz el rengeteg erőforrást, kapcsolattartást, adminisztrációt.
Árukezelés közben történt káresemények
Leesett a termék a polcról és összetört? Bevételezéskor a kartondoboz kivágásakor véletlenül szétvágták magát a terméket is? Eddig ezekben az esetekben a profitod csökkent. Egy fulfillment szolgáltató átvállalja a felelősséget ilyen esetekben is.
Hulladékkezelés
Hulladékok, konténerek elszállítása, szerződéskötés hulladékkezelő céggel? Ha nagy a forgalmad, akkor ez is folyamatos költség és odafigyelést kíván. Kisebb webshopok esetén szintén napi probléma lehet.
Raktártakarítás
Akár te mosol és porszívózol fel hetente, akár kiszervezed ezt egy erre specializálódótt céggel, ez is erőforrást visz el - vagy időt, vagy pénzt.
Nyitva tartási idők
Főleg kisebb, családi(as) webshopoknál állandó probléma, hogy a futárok érkezése miatt folyamatos nyitvatartási időt kell biztosítani. Elmenni nyáron két hét szabadságra? Szinte lehetetlen, mert a beérkező áruk visszamennek a feladónak, a csomagok kiküldése pedig szünetelni kényszerül.
Ez a rengeteg feladat sok-sok STRESSZ és sok-sok KÖLTSÉG.
Ezektől megszabadulsz, ha kiszervezed webáruházad logisztikáját egy fulfillment raktárba, amiket összeszámolva akár milliókat is megtakaríthatsz. Nem is beszélve arról a rengeteg energiáról, amit ezzel megspórolhatsz és ezek helyett a feladatok helyett végre a növekedésre koncentrálhatsz!